EN BLÅSFRI DAG I MÅNADEN...

publicerat i DAGENS;
...(den var igår)...
 ...får tydligen räcka...
...nowadays...
 man får vara glad för det lilla
som tex den blåsfria gårdagen
när jag tog mig en extra lång omväg när jag cyklade hem
och
njöööööööt
av vårvädret
 nu gör ju inte en blåsfri dag en vår
men men men
grillen är invigd så.....
 från det ena till det andra
lite "språkroligheter"
eller vad sägs om
 
bröllopsbruden
 
vet inte om det finns så många andra
skilsmässobruden
kanske
 den röda kroppen*
 
är en annan variant av språklig nymodighet
den döda kroppen
det har man ju hört
den svarta kroppen?
den gröna kroppen?
 
*skall vara de röda blodkropparna, kunde ni gissa det, va?
 annars tycker jag nog att din 
 
spark*
 
har blivit mycket bättre
rent tillslag
bra precision
rakt i solar plexus
 
*skall vara språk
 sen kan man ju alltid 
 
skriva taxen
 
jo, det är klart
man kan även skriva
pudeln
schäfern
boxern
labradoren
golden retrievern
om man vill alltså
 
meningen är nog rimligen att det handlar om att
 
skriva texten
 övrigt:
jag ger mig nu
 
 
 
P U S S
 
 

Kommentera inlägget här :