FESTER ÄR TILL FÖR ATT FIRAS

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
och det kan verkligen alla go`a deltagare på eductus vårdutbildning
färdiga undersköterskor
15 stycken
kvinnor & män
från
eritrea
somalia
syrien
bosnien
sri lanka
med mera
som kommer att förgylla många
gamlingars & sjukas liv
glädjen och stoltheten gick inte att ta miste på
och
det kom från
h j ä r t a t
en sån där äkthet som vi svenskar kanske har lite svårare att ta fram
vad nu det kan bero på
kanske är det helt enkelt så
att när man inte är van att få någonting gratis
inte ens utbildning
då värdesätter man det mycket mera
skratt & gråt i en salig blandning
och otaliga kramar
tack här
tack där
tack tack tack
tack själva
åh
vad ni har berikat mitt liv
 sen inte nog med att ni bjöd alla oss lärare
på kinarestaurang i förra veckan
 ni bjöd på egenlagad fantastisk internationell mat också
som räckte till hela skolan
nu kommer jag inte ihåg vad allt var
än mindre vad allt hette
men
åt gjorde jag
och
gott var det
 och
mätt blev jag
det bjöds även på lärarsång
och tårta
 
och dans
 
men den hoppde jag över.....
 övrigt:
hoppas vi ses igen
någongång
någonstans
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :