#jagutmaning - JAG BLIR GLAD

publicerat i
jag blir glad
när jag ser dig
 dottern eller frugan alltså
jag blir glad
när jag tänker på min fru
när jag går där i det gråa vardagsslitet och vet att jag kan komma hem
till ett mysigt hem med en härlig fru
jag blir glad
när mitt kära örebro hockey vinner
 jag blir glad
när bilister
blinkar
håller avstånd
håller hastigheten
 jag blir glad
när jag får god service
på restaurang
i butiker
hos myndigheter
jag blir glad
när jag lyckas med något
typ
ett bra blogginlägg
en bra lektion
an väl vald present
eller ett blomsterarrangemang
jag blir glad
när jag får andra att skratta
 jag blir glad 
av god mat & dryck
 jag blir glad
av vänlighet & artighet
ett godmorgon
ett hej
ett tack
jag blir glad
av glada och lyckliga barn & barn som leker så där på riktigt
det är bland det bästa som finns
jag blir varm i hela kroppen
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Roliga, varma saker du blir glad över 😊 Det här med att barn leker på riktigt är inte så vanligt numer... Det ger en mäktig känsla och håller med dig där 👍

2:a kommentar, skriven , av christian:

Åke:
Ja tänk att det är nåt visst med lyckliga, glada, trygga ungar....undrar hur det blir i framtiden.....

Kommentera inlägget här :