JAG TÄNKER SOM SÅ ATT....

publicerat i DAGENS;
...det måste finnas sånna som inte är med
alltså så där på riktigt med
sånna där som
håller sig lite mer på avstånd
och betraktar
saker & ting
spörsmål
skeenden
beteenden
så där lite grann från fjärran
jag tänker som så att
sånna där
måste bege sig ut på ganska djupt vatten
de flesta som är med så där på riktigt
 håller sig på grunt vatten
nära stranden
den
fasta
trygga
grunden
visserligen sjunker de allt djupare med tiden
det är liksom sandens natur att sjunka ihop
och låta saker följa med ner
jag tänker som så att
 sånna där
slipper det åtminstone
å andra sidan har de fullt upp med att hålla sig över ytan
inte minst när det blåser
 och blåser gör det ofta
både kallt & snålt
men det är deras lott här i livet
och ju mer
sånna där
försöker hålla sig över vattenytan
ju mer de
simmar & flaxar
desto starkare blir de
och vänjer sig vid
snålblåsten & kylan
medans de andra
de som är med
de som står på stranden
i sanden
sitter fast
 där de står
sjunker allt djupare ner
tills de ingenting mer kan se
än
 skuggan av sig själv
samt alla andra som är med
medans
 sånna där
får förmånen att betrakta
saker & ting
spörsmål
skeenden
beteenden
så där lite grann
från fjärran
ur en annan vinkel
från och med distans
 jag tänker som så att
ensam är stark
på ett visst sätt
jag tänker som så att
om ensam tänker ensam
kan ingen annan påverka
ensams tankar
 jag tänker som så att
ensam då kanske tänker totalt annorlunda
en
annorlunda som tänker annorlunda
alltså
det måste vara bra jobbigt
 jag tänker som så att
de som var med hitler
de var inte ensamma
de tänkte inte annorlunda
det hade varit alltför jobbigt
 jag tänker som så att
kanske det ändå fanns
sånna där
som tog på sig sitt ok
och
betraktade
skeenden & beteenden
så där lite grann från fjärran
och drog andra slutsatser
 jag tänker som så att
som tur är
har historien svarat
sånna där behövs
tveklöst
på gott & ont
gott för alla som är med
ont för dem själva
som inte är med
så där på riktigt
 jag tänker som så att
det kostar på för
sånna där
det är tufft att vara udda
att inte vara med
 jag tänker som så att
nästa gång du ser en
sån där
döm inte
don`t judge
jag tänker som så att
kanske kanske kanske
kommer du någon gång i framtiden att vara
tacksam
utan att veta vem du ska tacka
 övrigt:
vi är alla olika...
...inte jag!
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Tror det var Stina i Tjorven som sa "Det är skillnad på dej och mej, särskilt på dej", haha

2:a kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
Ja, den är riktigt riktigt bra! :)

Kommentera inlägget här :