BERLINBARN - VI ÄRO MÅNGA

publicerat i DAGENS;
 finns säkert en och annan hertha bsc fan bland dem kan jag tänka
jag har ju försökt med en hemsida en gång för att samla alla
berlinbarn och sådana som på något sätt har anknytning till själva företeelsen
det blev aldrig nån succé
knappt att nån var intresserad faktiskt
allt har sin tid
kanske
 men så finns ju ansiktsboken
och där på fejan finns flera sidor/grupper för så kallade
"sverigevänner"
främst tyskar som älskar att semestra i vårt härliga land
och tänka sig
 
ketchupflaskan
ni vet
 
helt plötsligt bara ploppar det fram
berlinbarn
den ene efter två andra
minst
 och alla är så öppna och berättar om sina öden
när de kom
vart de åkte
hur de hade det
 
och jag känner igen mig
såååååååå
mycket
 
en helt fantastisk känsla faktiskt
 känner hur jag dras tillbaka till barndomen
vilket inte enbart är av godo
ty
den var ju inte så vidare värst mycket
to hang in the christmas tree
så att säga
 
men den här
g e m e n s k a p e n
jag känner med alla dessa för mig
egentligen
helt främmande människorna
är helt
u n d e r b a r
 
what a feelin` 
alla berättelser om 
olika färg på de lappar vi bar om halsen
samma färg på de lappar som hängde på våra resväskor
 
det här med språket
att man glömt tyskan när man som barn varit i sverige en lång tid
 
hur snälla familjerna var i sverige
att man fortfarande har kontakt
att många flyttat hit
precis som jag
sent om sider visserligen men dock
 
en del stannade redan som barn eller tonåringar
andra ville aldrig stanna
de bara njöt av den tid de vistades här
 
en del hade tuffa hemförhållanden i berlin
och delar med sig av det
 
f a n t a s t i s k t
 
jag är
såååååååå
 
t a c k s a m
 
övrigt:
t a c k    s v e r i g e
 
 
 
 
 
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av NORRSKEN EMMISH:

Ha en bra kväll

Kommentera inlägget här :