SÅ FÅR DU SMINKET ATT HÅLLA HELA DAGEN

publicerat i DAGENS;
tyvärr kära läsare av denna min blogg
ovanstående rubrik är
ren och skär falsk marknadsföring
jag är ledsen
har inga som helst erfarenheter av smink
och konstigt vore det nog
för jag är
man
59 år
inte bög
inte transa
inte dragshowartist
 och för övrigt
för att få råget måttat
motståndare till smink
varför då denna kupp
?
jo
så här är det
en annan har ju bloggat i några år nu
det är
kul
givande
tillfredställande
att få utlopp för sin kreativa ådra
att få lufta sina åsikter
oavsett om andra vill höra dem eller inte
det har dessutom gett mig nya vänner och insikter
nåväl
portalen jag bloggar på heter blogg.se
och på inloggningssidan för att komma åt min domän
finns alltid en massa reklam
inget konstigt med det
dessutom lyfter man alltid fram en speciell blogg
man uppmärksammar det som man anser vara
läsvärt
?
intressant
?
viktigt
?
 det är därifrån jag har snott dagens udda rubrik
igår gjorde man reklam för just den där bloggen
som skriver om hur sminket kan hålla hela dagen
 nej
min blogg har aldrig varit med på listan över läsvärda inlägg
och
ja` e inte bittäärr
 
m e n
 
man undrar onekligen
 
hur pass viktigt är det att sminket håller hela dagen
?
jo jag vet
för en tonåtstjej kan det vara av stor vikt
har jobbat med den åldersgruppen i många många år
fast
kanske
ändå
att man skulle kunna vara en liten motvikt
mot allt ytligt
 det är väl ändå det som finns 
bakom
det där sminket som är det viktiga
kanske skulle man kunna tänka sig att lyfta fram
 
r i k t i g a
 
v i k t i g a
 
spörsmål
 
lite mer
 
för på något sätt borde det väl inte undgått någon
att vi lever i en värld
i ett samhälle
i förfall
på många områden
faktiskt
 inte tror jag att det då spelar någon större roll
om sminket håller hela dagen
huvudsaken är väl att det räcker till nästa
 
terrorattentat
 
i alla fall
övrigt:
kanske kan jag använda det som knep
en lockande rubrik
och sen
pang på rödbetan
?
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linnea Teälskare:

Jag har själv undrat varför dom har så tråkiga inlägg på förstasidan (dvs mode, smink, massa recept jag inte tål eller ens vill äta eller bara "hej svejs" inlägg.) Aldrig är det något intressant, som te!

Fast idag märkte jag att ett av mina inlägg (ett om teets historia) var på förstasidan. Så det finns hopp för dina inlägg också ;)

2:a kommentar, skriven , av christian:

Linnea:
Tack för uppmuntran....ska kolla in hos dej direkt.... :)

Kommentera inlägget här :