GLAD MÅNDAG

publicerat i DAGENS;
måste jag väl skriva en dag som denna
idel solsken och tvåsiffriga plusgrader
 synd bara att man jobbar inomhus
men men men
för att härma en bloggkompis
(jag avslöjar inte vem, men han/hon börjar på "B" och slutar på "P")
kan jag tillkännage en
p r e m i ä r
 satte mig på uteplats nummer ett
(framsidan)
med ett stort glas juice
och bläddrade igenom dagens skörd
även post kallad
nja
post och post
mest reklam
och frugans kärringblaska
som dock
levererar en och annan rolig historia
vilka jag kan använda de dagar jag har brist på mer
intelligenta blogginlägg
 där satt jag sen en
bra stund
god stund
och
njöt av
fågelsång
ljudet av lekande barn
solsken
behagligt skön vårtemperatur
inväntandes
yrvädret
ehh
ursäkta fel
inväntandes
bästa makan
 är inte ovan beskrivna sena eftermiddag
tillika tidiga afton värt epitetet
glad måndag
ja
då vet jag inte....
 övrigt:
förtvivlen icke...
...det blir snart måndag igen
 
 
P U S S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke:

Jag gillar inte måndagar... har man kommit igenom den har man gjort halva veckan ;) Så jag önskar dig en trevlig tisdag i stället :)

2:a kommentar, skriven , av BP:

Hahaha! Så du har också haft premiär, å vilken helt underbar sådan:-) Det är då en himla tur att mitt bloggnamn inte kan förväxlas med någon annans. Jag menar BP (BrommaPojkarna som torskade ikväll med 0-4 mot mitt favolag Hammarby; BP som i British Petrol och BP som i BrandPost):-)

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Håller med dig, slant av en slump med i det där på uppmaning från BP... :)
BP:
Hahaha...ja jag ber om ursäkt, kunde inte låta bli! :)

Kommentera inlägget här :