HELGEN I TRE STEG - STEG 1

publicerat i DAGENS;
sicken helg
.
.
.
50-års kalas 
naturupplevelser...
.
.
.
men...
...jag ska väl ta det från början
för det började egentligen redan i fredags
 med mat från allehanda länder
bland annat
vinbladsrullar och död fisk
även lite nyttigheter fanns
med betoning på just
"lite"
 det mesta var synnerligen mastigt
självklart fanns det 
lite (?)
sötsaker för att liksom avrunda det hela
 som helhet
en mycket välbalanserad måltid vill jag lova
.
.
.
n o t
du har nu sett maträtter från
syrien
iran
kurdistan
eritrea
kamerun
(även om det nu inte blev krokodil och elefant)
vi hade naturligtvis
för att göra det hela 
fullkomligt
ett litet svenskt inslag till denna internationella fredagslunch
musiken
!
en spellista direkt från youtube
med svenska
d a n s b a n d s k l a s s i k e r
 vill du se rörliga bilder
klicka
övrigt:
lugn
det blir snart helg igen
 
P U S S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

WOW!!! Förutom sötsakerna (äter inget sött) är maten som dukades fram helt i min smak! Lite av varje och med helt olika smaker kan jag tänka mig. Där hade jag gärna mumsat i mig:-)
Att däremot välja svensk dansbandsmusik förstår helhetsintrycket en aning;-) Fram med Magnus Uggla, Eva Dahlgren och Markoolio i stället;-)

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Vad har du nu varit på för trevligt??

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
En "vanlig" fredag på jobbet...deltagarna ville visa upp ! :)

4:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Äsch, det gifte sig perfekt! :) LOL

Kommentera inlägget här :