DUNDER & BRAK & INGEN BADLUST

publicerat i DAGENS;
måste det ha varit i i sommarroskogen natten till igår
för den här rejäla pjäsen låg tvärs över stigen
och några bävrar har inte synts till, så....
 och nej vi har inte badat i sjön de sista dagarna
orka.....
hade helt enkelt ingen som helst lust
var trötta på det
trots att värmen även denna vecka höll i sig
 en räkmacka, den årliga, på ässundets café fick duga
samt en glass som efterrätt och en liten promenad 
och en längre omväg hem för att njuta av ac:n i bilen
och...
...för att beskåda de ljuvliga, lantliga omgivningarna
men men men
vad det byggs kåkar överallt 
till och med på landet ploppar det upp nya villaområden
var kommer alla ifrån?
 och så upptäckte vi en helt ny stadsdel
norra bettorp
visserligen jobbat i närheten men aldrig utforsktat närmiljön
man hinner liksom inte med
men nu förstår jag varför örebro känns mer och mer
stort
stressigt
trafiktätt
hetsigt
storstadsmässigt
.
.
.
.
trist
tråkigt
obekvämt
oattraktivt
.
.
.
 inte 
k u l
längre
faktiskt
vart tog lagom stora, gemytliga örebro vägen
som det var när vi flyttade hit för ca 22 år sedan
?
 ett himmelrike för en frälsarkrans
en sån där livboj
den får gärna dra mig upp ur
örebroskiten
och leda mig 
till
till
till
 till
till
ja, egentligen vilken liten håla som helst
bara det är 
l u g n t   &   s k ö n t
.
.
.
ja visst ja
frugan bor ju här
och dottern med
.
.
.
äsch
får väl offra mig några dagar till....
 övrigt:
I`m proud of being heterosexual...
...om nu nån skulle bry sig
 
 
 
P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Suveräna bilder, speciellt den "träiga" igelkotten på första bilden.

Har bara varit i Örebro en gång, men har en kollega som bor där och rapporterar bland annat om konstutställningarna där varannat år tror jag det är.

Å du, det byggs överallt, bvåde i stora och mindre städer. Det stör mig inte alls. Det jag reagerar mot är att det ofta blir skokartonger, och att ingen kommun vågar att tänka "outside the box".

PS. Den sista meningen tycker jag inte alls om. Alla har rätt att vara precis som de vill, överallt i världen. Tyvärr är det inte så. Å tyvärr verkar du tillhöra den skaran. Synd tycker jag. DS.

2:a kommentar, skriven , av Ake:

Fina bakgrundbilder du har :) Höga Kusten bron och Sundvall :) Jag ser det allt!!! Vad hade dottern att berätta då? Jo förr kom barnen men storken inflygandes annars numer ploppar dom upp på BB ;)

3:e kommentar, skriven , av Ake:

Jo den där bron uppe i Höga Kusten: En kamrat till mig fick förfrågan att bygga kranarna som stod uppe på varje pylon, Gunnar var upp och tänkte 176 meter är väl inget... men fick då se att kranarna skulle stå ytterligare hundratal meter upp på varje pylon... Jag minns han sa att han högg till med 600/timme (bara för att inte få det) Var det ingen och inspekterade där uppe? De brukar gå 2 gubbar på linorna/stagen upp då och då...

4:e kommentar, skriven , av Ake:

Förlåt mig, 182 meter ska det vara... jag letar lite inlägg om den bron, jag ska ha bilder när dom klättrar utanpå/uppe på 🤗

5:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Vad menas? Kanske du tolkat mer än vad som står ?
Åke:
Den är helt fantastisk den där bron!

Kommentera inlägget här :