ÄN EN GÅNG

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
"träningsläger" i säfsen
nä nä
inget vasalopp
 och inget riktigt träningsläger heller
 visst
det blev några mil de här dagarna
men inte som uppvärmning inför något
utan enbart och allena som en
n j u t n i n g
 fastän man kan se aningen sleten ut 
men
so what
det var sista rycket sista dagen
innan mörkrets inbrott
 och de här säfsendagarna
var som alltid
helt
l j u v l i g a
 naturen
snön
luften
stillheten
den stora tystnaden
ro & frid
 det gör nånting med mig
 balsam för ande, kropp och själ
brukar jag alltid säga
 när jag kommer in i den där "magiska" lunken
vänster höger vänster höger
 ja ja
jag vet precis vad ni tänker nu
 tysk marschtakt
klart det passar en 
good old german
(don`t mention the war....)
 jawoll
!
achtung
!
stacheldraht
!
men det är inte alls så
jag kan nästan åka sig i trance
det enda som hörs är
små små nätta ljud från skidor och stavar
om jag inte 
mot alla odds
blir jagad
av en spårmaskin
ja
d å
 finns det inget skönare
jag skulle kunna åka i timmar
 javisst ja
det gjorde jag ju
 men jag menar så där riktigt länge
dagstur typ
 kanske
nästa gång
nästa år
om det blir vinter vill säga
 för det vet man ju aldrig
övrigt:
säfsen i miss you
 
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Helt underbara bilder från Säfsen. Ja all snö gör sig ju bättre mot en blå himmel med en strålande sol. Då fick du din snö till slut i alla fall;-)
Längdåkning var aldrig min grej, utan jag gillade utförsåkning bäst. Man slapp "jobba" liksom;-)

2:a kommentar, skriven , av Ake:

Vackra plåtar!!! Jag tror du allt tränar i smyg ;) Själv tappade jag pjäxorna i flytten hit -96 ;)

3:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Det är sant, ett riktigt drömlikt vinterlandskap är inte att förakta.....
själv åkte jag slalom senast 1987, fast det kliar lite i benen varje år vi åker till Säfsen, fast, lite jobbigt är allt det med!
Åke:
Tack Åke, snällt! Jasså du tappade pjäxorna i flytten.....och det finns inga att köpa i närheten där du bor förstår jag.... :)

Kommentera inlägget här :