TRADITIONER ÄR TILL FÖR ATT HÅLLAS

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
så det blev en tur till falkenberg i år också
tillsammans med bästa svärmor & bästa svärfar
 
tullbron över ätran byggdes nån gång 1750 och framåt
måste hålla med bästefar att det var ett enormt jobb de utförde
för inte hade de några tekniska hjälpmedel eller maskiner då inte
 här nånstans i solskenet stod en fiskare en bra bit ut i ån
flugfiska tror jag bestämt han ägnade sig åt
och jag som trodde man fiskade fisk
många joggare sprang förbi på båda sidorna av ån
det skulle jag vilja göra nästa gång
eller varför inte anordna ett slags stadslopp i falkenberg
i`m coming
självaste centrum i falkenberg är inget vidare
rörig, ostrukturerad och i fullständig avsaknad av charm
o c h
livsmedelsbutik
ja, förutom ahmed mohammed abdullah hassans livs & krafs
 men restauranger/pizzerior fanns det i överflöd
nåväl, det är ju sommartid
 måste erkänna att det blev en hel del
för att inte säga 
enbart
 onyttig föda såväl fast som flytande
å andra sidan åker vi bara dit en gång varje år
 endast, enbart och allena för att gå till vallarnas friluftsteater
en underbart naturfin arena och själva underhållningen blir
enligt bäste svärfaren
"bättre och bättre för varje år"
och jag är benägen att instämma
 blev jag väl inte, ja inte mer än vanligt i alla fall
skådisarna däremot förtjänade epitet mycket väl
 tur då att jag svalkat av mig vid skrea havsbad strax innan
och inte nog med det
vi hann med en sväng till kusten/havet också
men det är en annan historia
eller
ett annat inlägg
som
kommer imorron
 övrigt:
underskatta aldrig traditioner
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentera inlägget här :