VAD ÄR DET MED GAMLA GUBBAR OCH SPORTBILAR?!

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
mötte ca. ungefär gissningsvis
15-20 små sportbilar när vi var åt östergötland till i helgen
och jag lovar alla chaufförer var gamla gubbar med grått hår
jag ljuger inte fråga min fru 
ja även min bästa maka var lika förvånad
kolla själva nästa gång ni är ute på en sommartur
och kom gärna med teorier om
w h y
 ännu en begravning avklarad
börjar känna mig riktigt rutinerad nu
vilket bådar gott när det blir dags för mig att
gå hädan
ställa ut tofflorna
lämna in skeden
ta ner skylten
kolavippa
vända fotsulorna upp och ner
 inte helt fel att få en plats att ligga på 
där man har en sån ljuvlig vy
annars är ju inte begravingar några eftersträvansvärda tillställningar
döden är liksom inte så trevlig av sig
men ack så ihärdig, här kommer vi minsann inte undan
 skönt med svalkande bad och havsutsikt*
på en av kinda kommuns många fina bad
 
*det är "bara" en sjö, fast jag tycker det är lättare och roligare att säga havs....
 
p.s.
kan inte låta bli att nämna att jag var ensam i släkten att ta ett dopp
varken maka, svärmor eller svärfar gick i, de ville bara fika.....
 sen visade mig bästa svärfar dessa ofantligt stora
åbäken (?)
nej det är icke rabarbara eller nåt
i våras när vi gick sjöpromenaden var det rosa (normalstora) blommor
förslag på namn på åbäkena emottages med största tacksamhet
östgötatrippen avslutades först med ett besök på cloetta fabriksförsäljning
i ljungsbro utanför linköping
ja vad gör man inte när bästa makan tjatar så förskräckligt
själv köpte jag nästan
inget
allra sista anhalten var brunneby musteri strax utanför borensberg 
jo då
det blev lite där med
 ja, alltså förutom att fotografen, den självutnämnde tillika undertecknad
gick lös på blommor och blad
klart man passar på att köpa lite närproducerat 
gurka, tomat, sylt och lite till
men egentligen var huvudsyftet att fira svärmors birthday
(ny tradition?)
vi gjorde`t förra året med
 och
levererade även i år och måste varmt rekommenderas
buffén gillade alla övriga
själv spisade jag varmräkt lax med varm potatissallad och primörer förra året
för att i år slå till på en hamburgare med rökig smak samt klyftpotatis
har ni vägarna förbi så....
 att miljön är fantastisk behöver jag väl inte nämna jag säger bara
östgötaslätten
ljuvligt
för övrigt firas här både midsommar och julmarknad 
 och nej jag får ingen provision
det är av egen fri vilja jag skriver dessa lovord
 idag blev det ännu en badutflykt till norasjön
finns inget bättre än att få sitta i skuggan och se ut över en sjö
när det är så varmt som det är just nu
jo det finns det ju visst
sitta vid havet
men
man tager vad man haver
 övrigt:
i väntan på regn önskar jag en bra vecka
 
 
 
 
P U S S
 

 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Alltså om sportbilarna var gamla så är det ju självklart att veteranbilar ska köras av veteraner. Dessutom är de ju ganska dyra och unga män kanske inte har råd.
Var det nya bilar så skulle jag säga phallussymbol.

Härliga bilder från Östgötaslätten. Å vilket kanooon väder där också. Även om anledningen till besöket var ytterligare en begravning gjorde ni ju mycket roligt också. Bra där.

Växterna med dessa överdimensionerade blad känner jag igen, men har inte den blekaste vad de heter. Är ju asfaltbonde, så jag har en ursäkt;-)

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Förutom begravning låter det bra. Sommaren har ju börjat fint, lite regn till bönderna så kan värmen och solen komma igen sen😉

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
Verkar som om regnet inte vill riktigt, här var det kolsvart när jag cyklade hem, men det smäller inte till, tyvärr!
BP:
Phallussymbol kör vi på då!:)

Kommentera inlägget här :