GLAD MÅNDAG

publicerat i DAGENS;
trots allt...
jag menar vad kan man annat än glädjas åt att
bröllopsdagsblommorna till bästa makan
fortfarande blommar i sin prakt
efter snart 2 veckor
och 
söndagsmiddan kunde jag glädja mig åt även idag
samma fina maträtt i matlådan
broccolimos & laxfärsbiff med citronsmör
det får vi
(frugan)
göra om
sen skulle man ju kunna glädjas åt sommartiden
men det låter jag faktiskt bli
anser det är dags att lägga ner tramset
låt tid vara tid
och så är det alltså
"stilla veckan"
dagarna innan påskhelgen och dess budskap
tänker inte förklara innebörden av den helg som nalkas
(den här gången i alla fall)
m e n
att bli stilla
att stilla sig
att komma till ro
även om det bara är en än så liten stund
det tycker jag vi alla ska unna oss 
framåt helgen
&
under densamme
 övrigt:
ha en fin vecka
 
 
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av angelicasvarld.blogg.se:

Men så vackra blommor!!

Önskar dig en fin start på påskveckan!

2:a kommentar, skriven , av BP:

Å varför heter veckan Stilla veckan? Läste på en blogg från Spanien att veckan där kallas för "Heliga veckan". Same difference som min svengelska make skulle säga;-)
Huvudsaken måste väl ändå vara att det är halvdag på torsdag och långhelg - om man jobbar på kontor alltså.

PS. Tack för tipset med broccolimoset. Det ska jag absolut testa. DS.

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Angelica:
Tack för kommentaren :)och tack detsamma!
BP:
"Stilla veckan" är väl för att känna sig in i Jesu lidande och begrunda.....och ledighet är aldrig fel...tvärtom! :)

Kommentera inlägget här :