BILKAVALKAD DEL 3 - "DIE BADEWANNE"

publicerat i DAGENS;
"die badewanne"
kallades den i tyskland
"badkaret"
 tror den kallades 
"paddan"
i sverige rätta mig gärna om jag har fel
det såg ut som om den låg på backen
innan den hydrauliska fjädringen lyfte upp karossen
 den nyare modellen bredvid
är inte ens en skugga av föregångaren
 den exentriska utformningen av ratten är unik
tror att själva ringen bestod av nåt slags tyg om jag minns rätt
den här lilla läckra reanault:en ser nästan ut som en 
negerboll
(oopppsss, kommer jag i fängelse nu?)
spana in den häftiga gula blinkersen i mitten på fordonet
ett tackräcke och hux flux
får all packning plats
semester
here we go
sätena tycker jag dock ser ut att vara i tunnaste laget
 läderrem som på en resväska
udda men klart häftigt
 nu blev det lite rött igen 
(hej åke)
en cabriolet
nedan
här speglas åket i en annan veterans fönster
 övrigt:
schsch...
...säg det inte till nån...
...men...
d...det är..
...f 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :